IKEA залага на дистанционен интериорен дизайн, докато AI променя стратегията за продажби
IKEA залага на дистанционен интериорен дизайн, докато AI променя стратегията за продажби
IKEA обучава служители в кол център да станат съветници по интериорен дизайн, тъй като шведският мебелен гигант има за цел да предложи повече услуги за подобряване на дома и ръчни заявки на клиенти към бот с изкуствен интелект, наречен Billie, предава Ройтерс.
През април IKEA разшири услугите си за интериорен дизайн в Обединеното кралство и Съединените щати, след предишни стартирания в части от Европа, Австралия, Обединените арабски емирства и други места.
В Обединеното кралство клиентите плащат 25 паунда ($31,44) за 45-60 минути видео разговор за съвети за интериорен дизайн и списък с предложени продукти и могат да платят 125 паунда за три консултации за дизайн на работно пространство, етажен план и 3D визуализации.
Ingka Group казва, че е обучила 8500 служители в кол център като консултанти по интериорен дизайн от 2021 г. насам, докато Billie – стартирана същата година с име, вдъхновено от гамата библиотеки Billy на IKEA – е обработила 47% от запитванията на клиенти към кол центровете през последните две години.
"Ние се ангажираме да засилим пригодността за заетост на колегите в Ingka, чрез учене през целия живот и развитие и преквалификация, и да ускорим създаването на нови работни места", каза Улрика Бисерт, глобален мениджър за хора и култура в Ingka Group. На въпрос дали увеличеното използване на AI вероятно ще доведе до намаляване на броя на служителите в компанията, Бисерт отговаря: "Това не е това, което виждаме в момента".
Продажбите по телефона или видео на продукти и услуги чрез дистанционния канал за интериорен дизайн на Ingka представляват 1,3 милиарда евро (1,40 милиарда долара) приходи през финансовата 2022 година на Ingka, което е 3,3% от общите. Ingka Group обясни пред Ройтерс, че има за цел да увеличи този дял до 10% до 2028 г. като част от стремежа си да се хареса на бъдещите клиенти от поколението Z.
За сравнение, онлайн продажбите на продукти чрез уебсайта на IKEA, който е собственост на Ingka, възлизат на около 9,9 милиарда евро или 25% от общите продажби през финансовата година на Ingka, приключваща на 31 август 2022 г.
Инвестицията в дигитални услуги, на фона на започващата от IKEA експанзия от 2 милиарда евро в Съединените щати, е в съответствие с конкурента Wayfair, който миналия месец стартира "Digital Design Studio" – павилион в магазина, където купувачите могат да експериментират със стилове на обзавеждане и оформление в цифрово изобразяване на стая.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.