Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Бош отчита значителен ръст на бизнес дивизиите си в България
Бош отчита значителен ръст на бизнес дивизиите си в България
Силни резултати за финансовата 2022 г. бележат 30-годишен юбилей от влизането на водещия световен доставчик на технологии и услуги Бош в България. Консолидираните продажби на местния пазар са достигнали 576 млн. лв. (295 млн. евро), отбелязвайки ръст от 57% спрямо 2021 г. „Високите ни постижения са резултат на упоритата работа на всички дивизии, на усилията на нашите R&D звена и софтуерни инженери, с които затвърждаваме лидерската позиция на компанията във всички бизнес сфери и трансформацията ни във високотехнологична компания.“, заяви Константин Конов, главен изпълнителен директор на Роберт Бош ЕООД и представител на Група Бош в България на специално събитие за медиите.
Броят на служителите на Бош в България, включително и в неконсолидираните компании, е около 850 души към края на миналата година, което представлява увеличение от 24% в сравнение с предходната година. Над 630 специалисти работят в сферата на R&D.
„Във фокуса ни продължава да е разширяването на продуктовото ни портфолио с използване на постиженията на смарт технологиите и изкуствения интелект, следвайки социалния ни ангажимент и с мисъл за околната среда и обществото. Очакваме стабилно представяне и тази година, резултатите за първите месеци са обещаващи“, допълни Конов.
Бош Инженеринг Център София – иновационен хъб в аутомотив индустрията
Най-младото звено на Бош в България успя само за пет години да разшири екипа си от 100 на близо 600 души и се утвърждава като иновационен хъб, който разработва цялостни продукти за мобилността. Инженеринг Центърът на Бош в София участва в над 60 международни проекта, свързани с технологии за автомобилната индустрия и по-специално различни системи за помощ на водача, автоматизирано шофиране, AI и електромобилност.
Дейността на Центъра е в унисон със стремежа на Група Бош да пренастрои своя бизнес с мобилност към променящия се пазар и изискванията на клиентите. Един от стълбовете на бъдещия растеж на компанията ще бъде пазарът на автомобилен софтуер, който се очаква да се утрои до края на десетилетието.
Посоката, в която продължава да се развива Бош Инженеринг Център София, е разработването на все повече иновативни проекти. Центърът разширява дейността си и по отношение на видовете превозни средства, в които екипите му в България имат все по-сериозно участие – автомобили, мотори, камиони, електрически велосипеди и други.
Ускоряване на дигитализацията
През 2022 г. звеното за проекти в областта IoT и AIoT на Бош -Bosch.IO България, предприе важна крачка в своето бизнес развитие, като се обедини с друга IT дивизия на Bosch и се преименува на Bosch Digital. Промяната беше обявена в началото на 2023 година след планирана бизнес реорганизация, като целта на новото звено е да ускори дигиталната трансформация на Групата.
Фокусът на компанията продължава да бъде върху IoT и AIoT, като тя предлага почти целия спектър от услуги, необходими за създаване на умни IТ решения и работи с почти всички дивизии на Група Бош.
Следвайки стратегията си за използване на технологии от най-ново поколение, Bosch Digital България добавя и нови проекти в своето портфолио. Един от тях е платформа за видеонаблюдение, чрез която се управляват камерите и се анализират видео потоците от тях. Сред ключовите предимства на платформата е, че управлява обекти по целия свят, които могат автоматично да уведомяват собственици на сгради или търговски площи при критични ситуации.
Заедно с увеличаването на проектите си, през изминалата година българското подразделение на Bosch Digital успя да постигне своите цели и за локално разрастване на екипа с близо 30% и приключи успешно 2022 година с над 250 експерти.
Впечатляващо представяне и развитие на всички дивизии на Бош в България през 2022 г.
Бизнес сектор Автомобилни технологии, дивизия Автомобилно оборудване отбелязва още една успешна година. Общият ръст на продажбите спрямо предходната 2021 г. достигна двуцифрена стойност, което доведе и до видимо увеличение на пазарния дял. Сериозно развитие претърпя и сервизната мрежа Бош Кар Сервиз, като в рамките на 2022 г. тя се разшири с 9 нови партньора до общо 63 в момента, което увеличи пазарното присъствие на дивизията. Нов качествен етап в развитието на сервизната мрежа. През тази година дивизията ще се фокусира върху подпомагането и развитието на съществуващата си дилърска мрежа и разширяване на продажбите в ключовия сегмент на автоконсумативите.
Двуцифрен ръст на общите нетни продажби за 2022 г. отчита и Бош Електроинструменти. Сътрудничеството с World Wild Fund (WWF) Германия подкрепя бързата трансформация на компанията с фокус към устойчив бизнес и климатична неутралност. В резултат хоби измервателната техника занапред ще бъде произвеждана от почти напълно рециклирани материали. Като пионер в литиево-йонната акумулаторна технология, Bosch въведе платформите за споделени батерии AMPShare за професионалисти – спестяващи време, средства и място, с над 30 други професионални бранда, и PowerForAll, съвместими с множество други хоби брандове за домашния майстор и градината. Bosch продължава да инвестира в разработването на нови продукти и решения - наред с постоянно разширяващото се портфолио от акумулаторни инструменти, предстои въвеждането на професионална серия градинска техника и ръчни инструменти.
Рекорден оборот и ръст на общите нетни продажби регистрира и друго подразделение на компанията -БСХ Домакински уреди България като домакински уреди Bosch вече заемат лидерска позиция на българския пазар.
Дивизия Бош Термотехника, която от 1 април тази година е с ново име – Bosch Home Comfort Group отчита особено изявен ръст на продажбите на термопомпи, който е по-голям от този на пазара като цяло и тази тенденция предстои да се засилва и развива и в бъдеще – както в страната, така и в световен мащаб.
Дивизия Бош Сградни технологии поддържа бизнеса в България въпреки глобалния недостиг в доставките на електронни компоненти, както и забавянето на инвестициите в локални строителни и индустриални проекти, съпътстващи цялата 2022 г. Дивизията продължава тенденцията на инвестиране в разработването на високотехнологични продукти и услуги в областта на системите за сигурност и безопасност, базирани на най-модерни IP, AIoT и AI решения, като в същото време увеличи фокуса си върху дългосрочната енергийна ефективност и намаляване на въглеродния отпечатък от собствени дейности и постигане на устойчивост.
Прогноза за 2023 и стратегически курс
Макар икономическата и социалната среда да остават предизвикателни, Бош иска да расте значително по-бързо през следващите години. Целта, която Групата си поставя в глобален мащаб е да постигне ръст във всички региони по света и да бъде сред тримата водещи доставчици на съответните пазари.
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.