Стикерите за синя и зелена зона в София вече ще се издават само онлайн
Стикерите за синя и зелена зона в София вече ще се издават само онлайн
Изцяло онлайн става издаването на винетен стикер за локално паркиране в столицата.
"Средно около 30-35 хиляди граждани прекарват около два часа от живота си, за да заявяват в офисите на ЦГМ своите стикери в синя и зелена зона. Даваме възможност заявяването, плащането и получаването на стикерите да става изцяло електронно", обясни на пресконференция председателят на Столичния общински съвет (СОС) Георги Георгиев, предава БТА.
Документите, които се изискват за издаването на годишните стикери остават непроменени - нотариален акт, голям талон на автомобила, лизинг или заповед от работодател, който дава право на ползване автомобила, лична карта. "Средно това са пет-шест листа хартия, които трябва да се отпечатат и предоставят в офис на ЦГМ. Слагаме край на всичко това с довършването на процеса по дигитализация на работата на дирекция "Паркиране" в ЦГМ", посочи Георгиев.
Председателят на Столичния общински съвет припомни, че преди две години бяха премахнати стикерите, които се лепят по предното стъкло на автомобила за синя и зелена зона, които станаха електронни. Бяха въведени и възможностите за електронно заявяване на документите, но идентификацията ставаше чрез проверка на място на документите от служител на ЦГМ, каза председателят на СОС. Благодарение на услугата, по която се работи от половин година за оптимизиране, процесът става изцяло дигитален - заявяване, плащане и получаване на винетката.
"Удостоверяването на самоличността става чрез сканиране на личната карта, заснемане с камера на телефона за удостоверяване самоличността на лицето, т.нар. лицево разпознаване и "качване" на всички документи към заявлението. Така се спестяват не просто над 170 хиляди листа хартия годишно над 70 хиляди часа на софиянци всяка година, но и стотици часове работно време на служителите на ЦГМ, които проверяват документите", посочи Георгиев.
Електронното издаване става през сайта на ЦГМ или през мобилното приложение B-Trust Mobile за електронно подписване и идентификация на Borica. Вече има подадени над 2000 заявления в рамките на тестовия период, съобщи председателят на СОС. Тестовете дотук са успешни, системата вече работи и може да бъде използвана, съобщи Георгиев.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.