Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Morgan Stanley: Потребителите в Китай скоро няма да се върнат към разходите отпреди пандемията
Morgan Stanley: Потребителите в Китай скоро няма да се върнат към разходите отпреди пандемията
Потребителските разходи в Китай няма да се върнат скоро до нивата преди Covid пандемията. Това вече е проблем за международните марки като Starbucks, се казва в доклад на Morgan Stanley, цитиран от CNBC.
Хората не само са по-предпазливи, но сега имат повече възможности за избор. Що се отнася до разходите, три фактора оказват влияние върху китайския потребител тази година, твърдят анализаторите на Morgan Stanley.
Първо, Китай не е раздал стимулационни чекове на потребителите, както направиха САЩ и други части на света след Covid. Второ, пандемичните ограничения и регулаторните промени са премахнали 30 милиона работни места в сектора на услугите в Китай, които биха съществували преди Covid, изчислиха анализаторите. Според тях около 20 милиона от тези работни места вероятно ще се върнат по-късно през тази и следващата година Но анализаторите очакват възстановяването на останалите 10 милиона работни места да отнеме повече време, тъй като те бяха засегнати от репресиите на Пекин срещу образованието, интернет технологиите и собствеността.
Според доклада на Morgan Stanley жилищният пазар в Китай остава постоянно слаб след усилията на правителството да ограничи спекулациите. Преди това, през първата половина на 2021 г., продажбите на имоти водеха възстановяването на икономиката.
В доклада се казва още, че Covid-19 и мерките за контрола му от 2020 г. до 2022 г. повлякоха надолу икономиката на Китай. След внезапното прекратяване на тези ограничения през декември растежът се възстанови само умерено.
След очакваното възстановяване от 9% на разходите на китайските потребители тази година, анализаторите на Morgan Stanley прогнозират увеличение от 4,8% през следващата година - с 0,5 процентни пункта по-малко, отколкото преди пандемията.
За Starbucks анализаторите очакват индустриалният показател за продажбите в един и същ магазин в Китай да нарасне с около 7% тази година. Това обаче все още е по-малко спрямо нивата от 2019 г., се казва в доклада.
Освен това през април в Китай бе отчетено 16- процентно увеличение на броя на кафенетата на годишна база - предимно местни марки, а това това затруднява работата за международните марки заради нарастващата местна конкуренция, се казва още в доклада на Morgan Stanley.
Ключови думи
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.