ТРАЙНА//// Защо марките опростяват своите лога и визуална идентичност

ТРАЙНА//// Защо марките опростяват своите лога и визуална идентичност

ТРАЙНА//// Защо марките опростяват своите лога и визуална идентичност

Споменете ли термините "марка" или "брандинг", повечето немаркетолози ще се сетят за емблематични лога. Може да се сетите за марки като Coca-Cola или Apple или за коня на Ferrari. Тези три марки имат едно общо нещо: всички се възползват от силна визуална идентичност.

Всеки, който срещне тяхното лого и други видими изображения на марката, автоматично ще разбере за коя компания се отнасят тези изображения. Въпреки че марките са повече от тяхната визуална идентичност, би било погрешно да се подценява значението на логата и другите елементи за разпознаването на марката.

Въпреки че дизайните продължават да варират значително между водещите марки и тези, които тепърва започват, една тенденция напоследък доминира в дизайна на идентичността на марката – тенденция за опростяване на техните визуални идентичности. Тъй като все повече марки преразглеждат външния си вид, една всеобхватна цел обединява усилията им. Всички те търсят по-разпознаваем и по-запомнящ се имидж на марката.

Ползите от опростяването на визуалните идентичности 

Преди да разгледаме по-подробно предимствата на по-простите визуални идентичности, си струва да изясним какво имаме предвид под термина. Визуалните идентичности са повече от фирмени лога. Те са видими представяния на марка, включително цветове, използвани на уебсайта на компанията, в каналите на социалните медии, в дизайна на физическите магазини и като част от пакета от лога на организацията.

За малкия бизнес може да е достатъчно да имате лого и да изберете един или два фирмени цвята. Въпреки това, колкото по-голяма е една организация, толкова по-вероятно е компанията да има визуална идентичност, състояща се от набор от елементи. В тези случаи търговците обикновено разработват ръководства за марката, за да осигурят последователна употреба.

Но защо да опростяваме визуалните идентичности? Ето някои от основните причини:

  • Незабавно разпознаване
  • По-силна емоционална връзка
  • По-голямо доверие в марката

Визуалните идентичности имат силата да направят марката моментално разпознаваема. Колкото по-просто е едно лого или друг елемент, толкова по-бързо клиентите могат да го запомнят и идентифицират. Това никога не е имало по-голямо значение от днес. Средно американците виждат между 4000 и 10 000 реклами на ден. Тази сума се е удвоила от 2007 г. насам и се е увеличила пет пъти от 1970 г. насам. Опростяването на визуалната идентичност позволява на марките да пресекат шума и да бъдат забелязани от потребителите.

Последователните, ясни визуални идентичности вдъхват доверие в марката и укрепват осведомеността за марката сред различните аудитории. Това доверие формира основата на емоционална връзка между потребителя и компанията, подкрепена от силна визуална идентичност. Доказателството е в крайния резултат на компанията: повече от 50% от потребителите са склонни да харчат повече за марки, с които имат тази връзка.

Казуси 

Опростяването на визуалната идентичност на дадена марка може да направи разликата между моменталното разпознаване или оставянето на клиентите да се досещат. Ето някои от марките, които наскоро избраха да направят бизнеса си по-видим:

Pinterest и Airbnb преминаха от курсивни лога към използване на по-ясни шрифтове. И двете марки добавиха визуален елемент, който може да се използва като самостоятелна икона. 

Фасилитаторът на плащанията Klarna, приложението за организиране на превози Uber и дори гигантът на търсачките Google също опростиха шрифтовете, използвани за техните лога, за да постигнат по-елегантен и по-модерен външен вид.

Coca-Cola може и да не е революционизирала своя шрифт или лого, но нейните маркетингови материали и опаковки станаха по-прости през последните години, запазвайки класическата марка да изглежда свежа.

Най-добри практики за опростяване на визуалната идентичност

Може би с изключение на Coca-Cola, марките преди всичко зависят от солидно онлайн присъствие. Те трябва да бъдат незабавно разпознаваеми на няколко платформи, не само по името си, но и по по-малкото визуално представяне на това име. В резултат на това Pinterest и Airbnb добавиха символ към своето лого.

Тези символи сега се използват като идентификатори в горната част на разделите на браузъра или като еквивалент на профилни снимки. Google и Klarna просто избраха да използват първата буква от името на марката си за тази цел. Каква е тази най-добра практика? Много малко марки днес съществуват без онлайн присъствие. Изграждането на визуална идентичност трябва да вземе предвид всички необходими елементи за представяне на марката.

Други най-добри практики включват:

  1. Започнете с мобилния дизайн. Мобилните устройства генерират голям процент от световния интернет трафик с по-малки екрани. Колкото по-проста е визуалната идентичност на марката, толкова по-лесно става разпознаването й на по-малък екран
  2. Избор на безупречни, безсерифни шрифтове. Тези шрифтове първоначално може да изглеждат скучни, но обикновено издържат изпитанието на времето по-добре от по-закачливите шрифтове и ще узреят заедно с вашия бизнес, докато расте и се развива.
  3. Оставете място за промяна. Твърде подробните идентичности на марката могат да ограничат дейността на компанията. По-опростен, по-общ външен вид позволява на бизнеса да промени курса, без да е необходимо незабавно ребрандиране.

Предизвикателства при опростяването на визуалната идентичност

Може ли опростяването на визуалните идентичности на марката да отиде твърде далеч? Да, възможно е да се стигне до прекалено опростяване на външния вид на дадена марка.

Опасностите включват загуба на идентичност и създаване на марка, неразличима от своите конкуренти. Разглеждайки някои от казусите по-горе, вече е очевидно, че опростената идентичност на марката кара марките да изглеждат по-сходни.

Маркетинговите екипи трябва да опростят визуалните идентичности, без да се отказват от личността на марката. В противен случай процесът на опростяване може да бъде пагубен за марката. Силните визуални идентичности позволяват на клиентите да видят незабавно какво представлява марката и как тя съответства на техните ценности.

Простите, но силни визуални идентичности са изработени от ясни идентичности на марката. Те вземат предвид историята на марката, основните принципи на дизайна и остават наясно с различните медии, в които ще бъдат показани елементи от визуалната идентичност. Тези изключителни визуални идентичности съчетават индивидуалност на марката, последователност и простота в еднаква степен, за да имат запомнящо се въздействие върху клиентите.

Източник: Джесика Уонг, основател и главен изпълнителен директор на Valux Digital и uPro Digital, експерт по дигитален маркетинг и PR с повече от 20 години успех в постигането на крайни резултати за клиенти чрез иновативни маркетингови програми, за entrepreneur.com

Превод и редакция: Нели Тодорова                         

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Финансовият министър на САЩ: Икономическото отделяне от Китай би било катастрофално за нас
Парламентът обсъжда създаване на комисия за поисканите от Гешев депутатски имунитети
Цените на петрола се стабилизират в очакване на решението на Фед за лихвите
Тръмп пледира невинен по обвиненията за съхранение на класифицирани документи
Зеленски приветства "напредъка" на войските на Киев в Източна и Южна Украйна
Времето: Следобедните валежи продължават
НИМХ предупреди за опасност от поройни наводнения. Разпоредиха денонощно наблюдение на язовирите
ПП-ДБ внесоха предложението за временна парламентарна комисия по исканите от Гешев депутатски имунитети